Wednesday, November 5, 2008

...maafkan aku...

...masa aku post lyric ni aku tengah tension. Dalam hati meluap-luap. Tapi tak boleh nak cerita pada orang. Aku rasa dah tak ramai yang sanggup nak dengar aku bercerita pasal kerja hari-hari. Bosan. Aku pun bosan nak bercerita dengan orang. Balik-balik sama; boss kejam, customer zalim, support team tak boleh harap. Rasa nak resign. Rasa nak bakar opis. Rasa nak nangis. Rasa nak ketawa. Rasa nak ketawa dan menangis pada masa yang sama. Rasa macam nak gila.

Masa ni nak telefon geng untuk bercerita pun tak sanggup. Kawan kita kawan masa happy. Masa sedih kita jeruk la dalam hati. Kadang2 nak bercerita pada kawan, time tu la kawan tu ada problem lain. So kita rasa macam... dipinggirkan. Sebab kita ada expectation pada kawan. Kita harap, bila kita rasa macam nak teguk paraquat tu macam teguk coke, sebelum buat tu kita ada geng yang boleh pujuk. Tapi gagal la. Teguk paraquat lagi cepat. Cepat 'settle'. Keje macam aku, dah masuk liang lahat baru phone aku berhenti berbunyi. Aku rasa sampai mailbox aku bounce baru orang perasan aku dah mati. Agaknya. Entah2 aku mati pun bos aku tak perasan. Customer jangan cerita la; ada yang pernah mention pada aku, kalau satu hari nanti aku dah tak pegang akaun derang, 5 minit lepas berita tu sampai pada dia, dia akan terus delete contact details aku. So there. What do you expect from others? Nothing. Zero. Zilch. Nada.

Nak cerita pada Amir, aku kesian. Aku tau Amir ada masalah dia sendiri. Hari2 dia cerita masalah dia kat aku. So aku nak cerita pada siapa? Pada pasu bunga? Maybe. Heh. Amir cakap ni la first time dia tengok aku marah tapi aku boleh senyum lagi. Maknanya aku dah tak larat. Biasanya kalau aku marah, aku akan tunjuk aku marah, normal. Tapi kalau aku senyum, tu dah lain. Dah parah. Senyum sebab nak tipu diri sendiri. Aku OK.. aku OK..

Lagu ni aku ulang dengar ada la dalam 20 kali satu malam ni...

Faizal Tahir - Cuba
================

Cuba kau dengar
Cuba kau cuba
Diam bila ku cuba
Tuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu
Tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara
Setia ku mendengar
Agar tenang kau merasa

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu

Dan bila
Tiada lagi teman bermain
Kau pulang tuk dapatkan aku
Itulah aku…padamu

Cuba kau lihat
Cuba kau cuba
Renung ke mata aku
Bila ku kaku melihatmu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu
Tuk menyatakan rasa sakit
Dalam diri

Dan bila kau perlu
Setia ku menunggu
Agar senang kau merasa

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila
Tiada lagi teman bermain
Kau pulang tuk dapatkan aku
Itulah aku…padamu

Maafkan kerana aku tak pernah
Terlintas tuk menulis pada mu
Salahkan ku
Tak mungkin lagi aku meminta
Untuk kau mendengar..
Untuk kau melihat ke mataku

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila
Tiada lagi teman bermain
kau pulang tuk dapatkan aku
itulah aku…padamu

No comments: