Monday, November 10, 2008

...kerja macam aku...

"...Jangan kau bimbang sayang,
Di mana ku berada,
Dengan siapa ku bersama,
Jangan bimbang ku tetap kau yang punya.."

-Malique feat Najwa, Kau Yang Punya -

...kerja macam aku kena ada partner yang memahami. Kalau tak, boleh makan hati. Kerja macam aku kena selalu bersosial, tapi bukan sampai dinihari. Bukan juga perlu pergi party. Tidak perlu juga tunggu hingga after-party..

...kerja macam aku memang kena kuat cari. Cari tempat untuk cepat naik gaji. Cari duit untuk cepat beli Honda City. Curi masa untuk dapat bela diri. Cari jalan untuk dapat appraisal tinggi...

...kerja macam aku memang susah nak diganti. Tapi kalau aku mati ramai yang menanti. Bila aku senang memang ramai yang mencari. Bila aku susah aku jerit seorang diri...

...kerja macam aku Amir memang makan hati. Tengah-tengah malam ada lagi yang mencari. Bila servis rosak aku jadi gila babi. Buat troubleshooting ikut suka-suka hati...

...kerja macam aku buat aku tangguh lagi. Tangguh dapat anak entah bila tak tahu lagi. Kini aku rasa baik aku undur diri. Baik buat anak dan mula besarkan family...kalau orang cari aku kata PERGI MATI!

...kerja macam aku...

1 comment:

Amirizzuan said...

wow, cool rap verse. you got talent baby. seriously.