Thursday, October 23, 2008

...siapa aku?

...mengantuk...

Semalam aku sembang dengan Amir masa on the way back from the office.

Aku cakap dengan Amir, masa aku bujang dulu, aku ni jadi tempat kawan-kawan lelaki aku meluahkan perasaan. Bukan meluahkan perasaan tentang aku, tapi pada aku. Ada beza tu.

Biasanya luahan perasaan mengenai perasaan mereka yang tak kesampaian. Contoh dialog (ni memang berdasarkan pengalaman sendiri masa aku bujang):

Cerita 1:
Lelaki 1 : "Aku suka la kat si J ni. Lawa pun lawa.. pandai pulak tu.. heeee...tapi dia sure tak pandang aku kan..?"
Aku : Uh-uh. (memang pun - tapi dalam hati je la)

Cerita 2:
Lelaki 2: "Hee.. comelnye budak ni.. geram rasa nak peluk2 je.. peluk bantal guling pun rasa maca peluk dia.."
Aku : Uh-uh. (hoi mangkuk! Geli la bodo.. - again dalam hati je la)

.. dan macam-macam lagi la kan. Yang paling teruk, Lelaki 2 di atas ni pernah minat 3 orang gadis yang berbeza. Dan utk ketiga-tiga gadis ni, semua nya diluahkan bukan pada minah2 ni, pada aku. Shilake.

So kiranya aku punye pengalaman ni dah agak luas la kan. Kadang2 aku terfikir, pernah ke aku jadi gadis yang dinyatakan di atas ni. Aku cakap dengan Amir, kalau dalam satu negeri tu cuma ada dua orang perempuan, seorang ni pujaan hati semua orang sebab dia comel, dan seorang ni pulak tempat para lelaki yang mendambakan perhatian perempuan comel ni meluahkan perasaan, maka aku lah perempuan yang kedua tu. Tak pernah yang nombor satu. And aku rasa diri aku ni sangat la kurangnya. Sesuai jadi kawan, tapi takkan jadi orang yang menawan. Heh.

Then Amir tanya aku, aku boleh ke jadi comel? Dan itu buat aku terfikir. Yep, aku tak akan pernah jadi comel. Sebab itu bukan aku. Tapi aku tak kecewa. Aku berkahwin dengan Amir yang menerima aku se'ganas'nya.

Dan ya, Amir bukan salah seorang lelaki yang meluahkan perasaan tentang perempuan lain pada aku. Dia meluahkan perasaan dia...pada aku.

Thanks Amir.

No comments: