Monday, December 1, 2008

...cut so deep, it hurts your soul...

...pagi yang gelap, kini sudah terang...

Aku sampai opis lambat. Tetiba bos aku sms "Aumi, where are you? Kristal dah nak start."

Like...huh? Tak pernah2 sms ni. Urgent ke?

Then I got to know, aku kena share success story untuk sesi Pep Talk KRISTAL.

Demm.. Satu hapah pun tak ready ni. Aku nak goreng pasal ape...

The thing is, aku sendiri tak pasti kalau aku ade success story. Steady Aumi.. steady...

Tarik nafas dalam-dalam. "Good morning.. hm.. success stories.. where do I start?"

Tahun lepas.. ada sekali tu bos aku suruh aku present. Tajuk ape-ape la. Ikut suka. Aku seperti biasalah kan, tak pernah ambil serius pun. Tapi bila sampai hari kena present tu, aku sejuk kepala. Member lain siap prepare slide! Aku? Haram...

So aku fikir.. ape ni.. ape ni.. blank ni... then aku dapat idea. Blank. Yes, blank is good. Great!

Aku ke depan, aku pasang Power Point. Tapi Power Point kosong. Blank. And korang tau tajuk apa aku present? DREAM. Something yang aku conjure kan tak sampai 5 minit.

Aku cerita pasal angan-angan. Impian. Impian yang asalnya kosong macam Power Point kat depan ni. Cerita macam mana nak 'mewarnakan' impian. Dan 5 minit berikutnya, tepukan gemuruh. Komen GM aku? Aku came prepared. Heh. Kalau la dia tau aku sebenarnya tak bersedia langsung untuk speech tu. Siap ada yang kata aku ni inspiring. Hahahahahahahaha... gile pandai kenching aku ni kan?

Berbalik kepada masa sekarang...

5 minutes.. done. Simple. Siap ada kata-kata semangat lagi. (Punya la living in denial. Sebab aku sendiri pun rasa aku tak termotivate dengan kata-kata aku..but anyhow..)

"Yes, we may face some issues with our work, but after all that, once we get it, what we want.. we'll say, it's worth it..." What the hell was that? Euwww...

Then aku tanya dengan member aku, how was I? She said..."well, aku cakap dengan akak seblah aku, Aumi dalam tak prepare pun boleh bercakap macam tu..."

Skill? Maybe. Skill mengenching..

Ciao~!

No comments: