Tuesday, July 1, 2008

...kesian...

*morning*

Pagi pagi dah rasa macam nak makan sebiji muffin ceklat yang ada icing tebal manis gile. Sebab aku tension. Tension dengan orang lain yang tak buek keje dengan betul. Tapi takpe. Tak semua orang dilahirkan dengan kemahiran mengira yang baik. Ada yang tak pandai mengira. Ada juga yang tak pandai membaca. Menulis. Sebab, report outstanding collection unit aku asyik tak sama je. Mesti orang tu dyslexic. Tau dyslexia tu apa? Ha, pi cari kat wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dyslexia

So, mungkin awek yang dok kena compile report aku tu dyslexic. Kesian. Takleh nak marah la kan. Tapi pelik, kalau dah tak boleh ada kemahiran camtu, buat ape company aku ni bayar gaji dia? Dah la tak mahir, taunya highlight aku aje yang outstanding manjang. Buang kerja lagi bagus. Tak menyakitkan hati aku.

Wah, negative betul aku pagi ni.

Anyway, aku akan cuba berfikiran positif pagi ni. So aku harap dengan clearnya rekod outstanding aku, dia akan lebih segan dengan aku. Lagipun last year dia berpeluang maki aku dengan menuduh aku menyebabkan appraisal dia cuma dapat 2. So this year kalau dia nak maki aku lagi, aku boleh la maki dia balik. Ah, positif tu. >:)

Ok ok, sekarang aku akan jadi positif betul betul...

Semalam aku sembang dengan Amir. Aku cakap dengan dia aku pressure. Since ramai yang dah baya aku dah jadi bakal mak orang, orang dah start bertanya balik. Dah start mendoakan aku balik dalam email. Heh. Tu belum la kan suggestion berurut etc bagai2. Ada jugak yang lepas cakap kata aku tak pandai 'buat'.

Aku cakap pressure lebih pada wife sebab kita yang kena conceive kan? Rupanya tekaan aku silap. Dia pun dah macam-macam kena tanya. Aku rasa dia pun dah mati kutu nak jawab apa. Tapi dia relax. Tak macam aku la, setiap kali dapat news ada yang dah mengandung, balik rumah aku akan terus jadi murung.

So aku tanya Amir apa suggestion yang pernah dia dapat. Dia kata, ada yang suruh pi klinik pakar, buat sperm count (gile ah). Ada jugak yang kata suruh buang anak kucing aku yang banyak tu (FYI, aku dah tak handle kucing aku langsung tahun ni, and aku tau kucing will only affect woman's reproductive system, not man).

Jadi, aku ada geng. Amir la geng aku. :P Takde la aku sedih sorang-sorang...

2 comments:

Amirizzuan said...

...tu tak kira lagi yang suggest soh 'buat' dalam position 'doggy', supaya air mani boleh bertakung dengan baik, ataupun dalam position 'women on top', yang perempuan kene bertenggong.

mrireus said...

u nk try satu produk? kwn i 8 tahun x bininya x mengandung, pas mkn ngn kuasa Allah terus mengandung, kita hanya mencuba, produk tempatan, jaminan halal